Acasa » Despre noi » Transparenta » Statutul Asociatiei
Acestea sunt necesare pentru a asigura ca site-ul web funcționează eficient dintr-o perspectivă tehnică.
Orice cookie-uri ce nu sunt necesare funcționarii site-ului web și sunt utilizate special in vederea colectarii datelor cu caracter personal ale utilizatorului prin intermediul anunțurilor și al altor conținuturi încorporate sunt denumite cookie-uri non-necesare. Este obligatoriu să obțineți consimțământul utilizatorului înainte de a rula aceste cookie-uri pe site-ul dvs. web.
ASSB isi propune promovarea permanenta a educatiei medicale in domeniul medical, precum cel al acordarii primului ajutor si in situatii de urgenta prin participarea la conferinte, seminare si evenimente de specialitate medicala, prin colaborari cu diverse entitati si personalitati calificate din punct de vedere medical si didactic.
Scopul ASSB consta, de asemenea, in crearea unui cadru propice dezvoltarii si sustinerii activitatilor legate de salvarea vietilor omenesti, organizarea de dezbateri la nivel local, national si international, workshop-uri pe tema acordarii primului ajutor, toate avand ca finalitate educatia medicala in situatii de urgenta, dezvoltarea continua in acest domeniu precum si imbunatatirea tehnicilor de acordare a ajutorului si de salvare a vietilor omenesti.
In plus, ASSB participa prin actiuni de voluntariat la realizarea demersurilor necesare acordarii ajutorului in materia asistentei sociale, respectiv persoanelor varstnice sau bolnave, acelora care nu se pot ingriji singure, femeilor exploatate sexual, victimelor dezastrelor si, in general, tuturor celor aflati in nevoie, enumerarea nefiind exhaustiva.
– Sprijinirea cresterii calitatii serviciilor de asistenta medicala de urgenta in Romania;
– Sustinerea si promovarea activitatii serviciilor de ambulanta din Romania;
– Organizarea de evenimente stiintifice si dezbateri in domeniul asistentei medicale de urgenta pe plan local, national si international;
– Organizarea de cursuri de instruire pentru cei interesati de activitatile de acordare de prim ajutor;
– Acordarea de asistenta si servicii de prim ajutor;
– Crearea unui centru medical cu scopul facilitarii accesului la asistenta medicala pentru femeile exploatate sexual;
– Mediatizarea activitatilor de salvare de vieti omenesti;
– Organizarea si coordonarea de activitati de voluntariat;
– Organizarea si acordarea de servicii de ajutor de urgenta pentru victimele dezastrelor, servicii de ambulanta si ingrijire a persoanelor bolnave sau varstnice;
– Organizarea de cursuri si alte activitati pentru formare si perfectionare profesionala in domeniul asistentei medicale de urgenta si prim ajutor, inclusiv pentru voluntariat;
– Incheierea de acorduri, contracte sau parteneriate cu organizatii neguvernamentale, cu ministere si alte institutii de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si cu sectorul privat, in vederea elaborarii si desfasurarii unor programe si proiecte agreate de comun acord.
Patrimoniul initial al ASOCIATIEI “SOCIETATEA DE SALVARE BUCURESTI” este de 3000 lei si reprezinta contributia membrilor fondatori.
Patrimoniul ASSB se constituie din donatii, subventii, contributii, legate, taxe, bunuri mobile si imobile, fonduri obtinute din tara si din strainatate, in lei si valuta, de la persoane fizice si juridice, din activitati proprii sau din orice alte mijloace prevazute de lege.
Veniturile ASOCIATIEI “SOCIETATEA DE SALVARE BUCURESTI” provin din:
Poate deveni membru al ASOCIATIEI “SOCIETATEA DE SALVARE BUCURESTI” orice persoana fizica sau juridica interesata de activitatea acesteia. Membrii societatii pot fi:
– onorifici;
– fondatori;
– donatori;
– activi.
Membrii fondatori sunt cei care au fondat Societatea.
Membrii donator sunt cei care au facut Societatii o donatie de cel putin 5000 lei.
Membrii activi sunt cei care platesc o cotizatie lunara de cel putin 10 lei. Membrii onorifici ai asociatiei sunt desemnati de consiliul director.
Calitatea de membru al asociatiei este inalienabila, nefiind transmisibila.
Calitatea de membru al asociatiei se pierde prin:
Hotararile de excludere din asociatie se iau de catre consiliu director. Contra acestei excluderi, membrul poate face apel la adunarea generala.
Membrii Asociatiei au urmatoarele obligatii:
ASOCIATIA SOCIETATEA DE SALVARE BUCURESTI are urmatoarea organizare:
Toti membrii Adunarii Generale au drept de vot egal.
Atributiile Adunarii Generale sunt urmatoarele:
Toti membrii Adunarii Generale au drept de vot egal.
Convocarea Adunarii Generale se va face cu cel putin 15 zile inainte de data desfasurarii adunarii.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterii.
Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerii.
Consiliul Director al Asociatiei este ales de Adunarea Generala pe o perioada de 5 ani.
Componenta Consiliului Director este urmatoarea: presedinte, 2 vicepresedinti, secretar.
Consiliul Director are urmatoarele atributii:
Adunarea Generala are competenta de a stabili un regulament in care sa fie reglementate acele puncte care nu sunt cuprinse in prezentul statut.
Regulamentul nu poate fi in contradictie cu legea sau prezentul statut.
Adunarea Generala are oricand competenta de a modifica sau anula regulamentul.
Cu privire la stabilirea, modificarea si anularea regulamentului sunt aplicabile dispozitiile art. 35.
Adunarea Generala are competenta de a modifica prezentul statut si actul constitutiv al asociatiei.
Sub sanctiunea de a fi declarata nula si neavenita, modificarea trebuie concretizata intr-un inscris.
Dizolvarea asociatiei poate interveni in urmatoarele situatii:
In cazul dizolvarii asociatiei, bunurile ce apartin acesteia vor putea fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator.
Lichidatorii vor fi numiti de Adunarea Generala, cu exceptia cazurilor in care vor fi numiti prin sentinta judecatoreasca care hotaraste dizolvarea.
Lichidatorii au obligatia de a indeplini toate formalitatile cerute de lege pentru inscrierea si publicarea lichidarii asociatiei, invitand totodata creditorii la producerea creantelor lor.
Creditorii cunoscuti trebuie invitati si prin notificari individuale.
Lichidatorii care vor contraveni obligatiilor pe care le au prin lege si vor produce pagube, le vor suporta.